Onderwerpen:
Interim sales ondersteuning van eenmalige investering naar current business
Periode:
1 jaar
Voor een opdrachtgever die breed inzetbare websites, webshops en apps realiseert, werd SalesSpot ingeschakeld voor advies en om meer interim sales ondersteuning te geven. Super leuk natuurlijk dat wij op deze manier werden benaderd.
In verband met de economische crisis moest de verkoop weer een boost krijgen en was de opdrachtgever (te) afhankelijk van de eenmalige klanten. Daarnaast werden wij ook gevraagd om de operationele verkopen op te pakken.
Aanpak SalesSpot
Een mooie opdracht die een goede aanpak verdiend. Om ervoor te zorgen dat wij de vraag van de opdrachtgever zo goed mogelijk konden beantwoorden, hebben wij eerst een plan van aanpak opgesteld. Hier kwamen punten uit, waarmee wij direct aan de slag konden gaan. Deze punten waren de volgende:
Wij hebben de bestaande doelgroep geanalyseerd en aangepast naar meer winstgevende prospects. Hierbij hebben wij rekening gehouden met onder andere: afstanden, concurrentie, fysieke versus hybride afspraken, klantbeleving en de klantwensen;
Met de inzet van diverse stagiaires konden we extra verkoop handjes toevoegen die op hun beurt weer extra verkoop activiteiten konden gaan uitvoeren;
Het business model werd aangepast van eenmalige investeringen naar current business en we voegden een extra dienst toe: social media.
In twee jaar tijd verwelkomden we ruim 100 nieuwe klanten en werd het bedrijf minder afhankelijk van eenmalige klanten
In een kleine twee jaar zijn meer dan 100 nieuwe klanten toegevoegd die de komende jaren zorg dragen voor meer current business. Een van de voordelen hiervan is dat het bedrijf minder afhankelijk werd van de eenmalige klanten, de relatie met de klanten beter werd onderhouden, waardoor er ook weer nieuwe klanten konden worden verwelkomd. En dat allemaal zonder koude acquisitie…