Interim sales

Interim accountmanager

De juiste interim accountmanager voor jouw bedrijf

Wij hebben de juiste interim accountmanager voor jou! Zodat jij resultaten kan blijven behalen en niet te lang zonder medewerkers zit.

 

 

Interim accountmanager: versterkt jouw organisatie

In de huidige markt zie je dat veel meer bedrijven kiezen voor een interim accountmanager boven een vaste medewerker. Logisch, de arbeidsmarkt is lastig, vind nu nog maar snel een goede medewerker. Interim professionals zijn er genoeg en het worden er steeds meer. Daarnaast zijn interim professionals vaak niet fulltime nodig binnen een bedrijf en kunnen ze dus makkelijk meerdere opdrachten tegelijk oppakken.

 

Wat doet een interim account manager?

Een interim account manager houdt zich bezig met het beheren van klantrelaties, het creëren van extra new business en het realiseren van verkoopdoelstellingen. De kernactiviteiten omvatten:

  • Het creëren van acquisitie / new business
  • Het opbouwen en onderhouden van klantrelaties, die lang geen aandacht hebben gehad.
  • Het identificeren van klantbehoeften en deze vertalen naar commerciële kansen (cross-selling)
  • Het ontwikkelen en implementeren van accountplannen.
  • Het coördineren van interne resources om aan de behoeften van klanten te voldoen.
  • Het rapporteren van verkoopresultaten en het analyseren van markttrends.

Waarom kies je voor een interim account manager in plaats van een vaste account manager?

  • Ervaring en expertise: doordat ze voor verschillende bedrijven werken, hebben ze veel ervaring opgedaan in verschillende markten
  • Flexibiliteit: ze zitten nergens aan vast dus kunnen gemakkelijk met je bedrijf mee veranderen.
  • Kostenbesparend: je hebt niet de kosten van een vaste medewerker en betaalt alleen voor het werk dat er geleverd wordt.
  • Snellere resultaten
  • Frisse blik: Zij kunnen, als geen ander, een frisse blik werpen op je verkoopproces en je bedrijf als geheel.

Daarnaast ook voor minder dagen inzetbaar en dus meer focus versus lagere kosten!

Meer weten over de voordelen van een interim sales professional of hoe interim sales jouw bedrijf helpt groeien? Lees daar alles over in onze blogs!

 

Interim accountmanager: tijdelijke oplossing met langdurig resultaat

Je bent eruit: een interim sales accountmanager is precies wat jij nodig hebt. Het inzetten van een interim account manager biedt je de mogelijkheid om snel en effectief in te spelen op veranderende marktomstandigheden en interne behoeften, zonder de vaste lasten van een langdurige arbeidsovereenkomst en hogere kosten!

Maar hoe gaat het nu verder? Door onze grote poule aan interim professionals, gaan wij voor de perfecte match voor jou!

Stap 1: Vertel ons jouw sales uitdaging
In een eerste gesprek maken we kennis en stellen we veel vragen. Waar ligt je behoefte, wat zijn de knelpunten in je organisatie en waar wil je naartoe groeien? We kijken samen of er een match is tussen ons.

Stap 2: Wij helpen jou met de juiste interim professional
Wij gaan direct aan de slag en binnen een week krijg je 2-3 interim sales professionals voorgesteld. Snel daarna plannen we de kennismaking. Bij de juiste match, kan de interim sales professional binnen een week aan de slag. We hebben dus snel de juiste kandidaat voor je gevonden.

Stap 3: Direct resultaat met jouw nieuwe interim sales professional
De interim sales professional gaat gelijk aan de slag en zorgt direct dat de sales gaat lopen. Tijdens het traject blijft er continu afstemming en rapportage, zodat je altijd zicht hebt op de voortgang. Hierdoor kan iedereen in het bedrijf zich weer bezighouden met de core business. Aan het einde van de opdracht wordt alles zorgvuldig overgedragen, zodat jouw team verder kan, zonder dat er iets verloren gaat.

Wil jij minder tijd kwijt zijn aan het zoeken van de juiste vervanger?

Je doelen blijven behalen, ook al heb je minder accountmanagers tot je beschikking?

Neem dan contact op en plan een gratis sparsessie in.

Interim sales:

Een tijdelijke oplossing voor een langdurig resultaat

Een verandering binnen jouw organisatie zorgt in de meeste gevallen voor verslechterde verkoopresultaten en het mislopen van commerciële doelstellingen. Wat op zijn beurt weer zorgt voor stress situaties en doelen die niet worden behaald. Dat vinden wij bij SalesSpot zonde.

Is een belangrijke sales medewerker uitgevallen? Heeft jouw organisatie een boost nodig om de budgetten alsnog te halen? Is er sprake van reorganisatie, waar jij wel wat expertise bij kan gebruiken? Moeten er nieuwe producten worden gelanceerd of is er behoefte aan sales professionalisering?

Het maakt niet uit wat de reden voor een tijdelijk probleem is. Het is in zulke gevallen gunstig om gebruik te maken van interim sales. Met een frisse blik wordt het salesteam ondersteund of gestuurd en kan er in een tijdelijke periode veel vooruitgang worden geboekt.

 

Wanneer zet je interim sales in?

  • Jij wil jouw organisatie een boost geven
  • Je wil een nieuw product lanceren
  • Je hebt behoefte aan effectiever werken
  • Je wil van directe naar indirecte sales

De nieuwe salesmanager start later en je hebt tijdelijke invulling nodig

Interim sales kan worden ingezet in veel verschillende situaties. De laatste tijd is de vraag naar een interim sales professional steeds groter, zeker ook omdat de markt erg schaars is.

Groeien met je bedrijf?

Een interim sales professional kan je hiermee helpen.