Onderwerpen Diner Cadeau:
Interim sales ondersteuning
Periode:
5 jaar
Diner Cadeau was net op de markt en had als uitdaging om in één jaar tijd hun aansluitingen verdubbelen van 500 naar 1.000 aansluitingen. Mocht dit worden bereikt, dan zou de Diner Cadeau kaart bij de winkels van één van de grootste retailers van Nederland worden gepromoot en verkocht. Dit met positief gevolg dat de afzet minimaal verdubbeld zou worden. Een kans die dus gegrepen moest worden. En dat werd gedaan met behulp van interim sales.
Aanpak SalesSpot
Maar hoe verdubbel je binnen één jaar tijd je aansluitingen? Dat is iets waar Diner Cadeau zelf ook tegenaan liep. Daarom schakelde onze hulp in. Aan ons dus de uitdaging om van 500, 1000 aansluitingen te maken. Dat deden wij natuurlijk met behulp van interim sales en wel op de volgende manier:
Vanaf dag één is SalesSpot meegegaan met de algemene bedrijfsvoering en vanaf dag twee is er meer structuur aangebracht door middel van wekelijkse meetings, vaste dag- en weekpatronen en evaluatiemomenten;
De volgende stap was een kritische blik op de bedrijfsvoering. Afspraken waren gespreid door heel Nederland en het rijden van A naar B kostte veel tijd.
We zijn overgeschakeld op telefonische afspraken en vooral in de avonden en op zaterdag; momenten waarop eigenaren / beslissers veelal zelf aanwezig waren en die ons dan ook gelijk te woord kon staan.
Door ons meer in de doelgroep te verplaatsen verdubbelden we de conversie en bereikten we de doelstelling
De strategie werkte aan twee kanten. Accountmanagers hadden meer tijd over voor andere werkzaamheden en door meer vanuit de doelgroep te denken werd de conversie verdubbeld en de doelstellingen dus bereikt! Mede door onze inzet heeft Diner Cadeau binnen één jaar de 1000 aansluitingen behaald en werden zij verkocht door een van de grootste retailers van Nederland!