Interim sales

Business cases

Onze business cases

Om jullie meer informatie te geven over interim sales, hebben onze experts verschillende business cases geschreven over hun projecten. Leer meer over de toegevoegde waarde van interim sales en waarom het voor jou wel eens de juiste keuze zou kunnen zijn.

Benieuwd naar onze business cases? Lees ze dan snel!

Nieuw product in de markt

Nieuw product in de markt

Onderwerpen:Interim sales ondersteuning, nieuw product Periode:4,5 jaar Door een aanbeveling via een netwerkclub in het midden van het land werd SalesSpot benaderd door de Inclusief Groep om een extra product te lanceren. Dit moest gebeuren in een bestaande markt met...

Lees meer
Nieuw team neerzetten

Nieuw team neerzetten

Onderwerpen:Interim sales ondersteuning, reorganisatie nieuw team Periode:1 jaar Op aanbeveling vanuit een netwerkorganisatie werd SalesSpot gevraagd om een objectieve analyse te maken van de huidige organisatie en situatie bij FlexFitters. Waar nodig mochten wij deze...

Lees meer
Senioriteit en stabiliteit

Senioriteit en stabiliteit

Onderwerpen:Interim sales ondersteuning, nieuw concept Periode:1 jaar We werden benaderd om voor 3 maanden bij te springen en interim sales ondersteuning te bieden op de DACH (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland) Sales & Customer Service afdeling. Op het moment dat...

Lees meer
KHN ondersteunen

KHN ondersteunen

KHN onderwerpen:Interim sales ondersteuning, nieuw product Periode:2 jaar Koninklijke Horeca Nederland (KHN) wilde samen met het bedrijf Cadeau Concepten een CadeauKaart in de markt zetten waar de hele horeca in Nederland gebruik van kon maken. Zowel de...

Lees meer
Bestaande klanten aandacht geven

Bestaande klanten aandacht geven

Onderwerpen:Interim sales ondersteuning Periode:6 maanden Via LinkedIn werden wij benaderd door een investeerder die marktleider wilde worden in de glasbranche. Doel was om ‘De snelste glaszetter van Nederland’ te worden. Ze hadden al een flink marktaandeel, maar...

Lees meer
Lanceren nieuw bedrijf

Lanceren nieuw bedrijf

Onderwerpen:Interim sales ondersteuning Periode:9 maanden Door de aandeelhouders van onze opdrachtgever, werd SalesSpot gevraagd om mee te denken om een nieuw bedrijf op de markt te zetten. Een super leuke uitdaging die wij natuurlijk met beide handen willen...

Lees meer
Sales transformatie

Sales transformatie

Onderwerpen:Interim sales ondersteuning Periode:2 jaar Via LinkedIn werden wij benaderd door deze opdrachtgever. Super leuk, maar voordat wij konden beginnen was het tijd voor een kennismaking. Het is voor ons natuurlijk erg belangrijk om te weten wat de opdracht...

Lees meer
Van eenmalige investering naar current business

Van eenmalige investering naar current business

Onderwerpen:Interim sales ondersteuning van eenmalige investering naar current business Periode:1 jaar Voor een opdrachtgever die breed inzetbare websites, webshops en apps realiseert, werd SalesSpot ingeschakeld voor advies en om meer interim sales ondersteuning te...

Lees meer
Twee nieuwe labels in de markt zetten

Twee nieuwe labels in de markt zetten

Onderwerpen:Interim sales ondersteuning, nieuw concept, Cadeaukaarten Periode:1 jaar SalesSpot werd ingeschakeld om bij de marktleider van Nederland in Cadeaukaarten, twee nieuwe diensten op de markt te zetten. De werknemers waren (te) druk met hun eigen core...

Lees meer

Interim sales:

Een tijdelijke oplossing voor een langdurig resultaat

Een verandering binnen jouw organisatie zorgt in de meeste gevallen voor verslechterde verkoopresultaten en het mislopen van commerciële doelstellingen. Wat op zijn beurt weer zorgt voor stress situaties en doelen die niet worden behaald. Dat vinden wij bij SalesSpot zonde.

Is een belangrijke sales medewerker uitgevallen? Heeft jouw organisatie een boost nodig om de budgetten alsnog te halen? Is er sprake van reorganisatie, waar jij wel wat expertise bij kan gebruiken? Moeten er nieuwe producten worden gelanceerd of is er behoefte aan sales professionalisering?

Het maakt niet uit wat de reden voor een tijdelijk probleem is. Het is in zulke gevallen gunstig om gebruik te maken van interim sales. Met een frisse blik wordt het salesteam ondersteund of gestuurd en kan er in een tijdelijke periode veel vooruitgang worden geboekt.

 

Wanneer zet je interim sales in?

  • Jij wil jouw organisatie een boost geven
  • Je wil een nieuw product lanceren
  • Je hebt behoefte aan effectiever werken
  • Je wil van directe naar indirecte sales

De nieuwe salesmanager start later en je hebt tijdelijke invulling nodig

Interim sales kan worden ingezet in veel verschillende situaties. De laatste tijd is de vraag naar een interim sales professional steeds groter, zeker ook omdat de markt erg schaars is.

Wil je jouw sales naar een hoger niveau tillen?

Vraag dan nu een gratis telefoongesprek aan en kijk waar jij in kunt groeien!